lördag 25 januari 2014

Den heliga kristallen som hela världen vallfärdar till

Jag vet inte vad som hände under Kristallmeditationen när vi tog kontakt med den heliga kristallen på den gröna ön Kauai, i Hawaii. Jag kanske inte behöver veta det heller men upplevelsen finns kvar i mitt inre och den täta, höga energin cirkulerar i mitt energifält fortfarande.

Det var fascinerande att höra Ehva berätta om sin resa till Kauai och hur hon hittade den heliga kristallen.Terry Evans tidning Ascala Magazine finns hennes artikel att läsa "Ehva Löpp hittade Lemuriens kristall på Hawaii".

Ordet Lemurien har en mystisk klang, Lemurien var en forntida civilisation som grundades av andeväsen från Plejaderna. Innan Lemurien skulle gå under lagrades all information och andlig visdom från Plejaderna i stora kristaller som grävdes ner i jorden. Lemurierna;

Lemurian Scrolls
  • var okönade
  • fascinerades av elden
  • kommunicerade telepatiskt med tredje ögat
  • livnärde sig med dofter
  • var svaga för diamanter
  • hade högt intellekt
  • levde nära naturen
  • dog inte utan gick tillbaka till Plejaderna



Vi skulle sitta i tre cirklar under meditationen, runt ett litet bord med kristaller på. Jag fick sitta i öster och det kändes som att jag skulle hålla energierna stadiga på något vis, i öster. Vi som satt i den yttersta ringen kallades för flygarna av Marias guider. Under meditationen tog vi oss till Hawaii, svävande, flygande tills vi landade i närheten av templet, under de vackra träden som i filmen Avatar. Vi la händerna på kristallen och lät energin flöda. Den starkaste känslan som jag fick under meditationen var att vi var ett, ett stort medvetande utan gränser. Då sa Ehva "Allt är ett och ett är allt!". Det var en bekräftelse för mig att även om jag inte såg munkarna eller kristallen, var jag med energimässigt, på ett annat medvetandeplan.

Vi kände oss utvalda, tacksamma för att få vara med om något stort, något mycket större än vad vi kunde föreställa oss, under kristallmeditationen. Men vallfärdar hela världen till den heliga kristallen? Kanske inte än men i framtiden när alla jordkristallerna har vaknat. Hawaii 2017? Vem vet, kanske kommer vi att lägga våra händer på kristallen, på riktigt nu när vi har fått kontakt med den. Det känns som att kristallen kallar på oss, den viskar till oss hemliga kodord i våra drömmar, ord som bara själen kan förstå. Vägen till kristallen går genom själen, och vägen till själen går genom hjärtat. Det känns att nycklarna finns i våra händer, vi behöver bara öppna våra ögon och se.

2 kommentarer:

  1. Så fint du har skrivit, härligt att läsa och uppleva allt vi fick vara med om, det var mäktigt! Visste inte att du hade denna blogg, du är en överaskningarnas källa, så full av kunskap och visdom! Kram min fina vän!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva för dina fina ord!

    SvaraRadera